به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس از  روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دومین جلسه شورای راهبری و نظارت اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی به دعوت سعید پورابوالقاسم، رییس شورا و به میزبانی معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس از  روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دومین جلسه شورای راهبری و نظارت اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی به دعوت سعید پورابوالقاسم، رییس شورا و به میزبانی معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.

در این جلسه که در ساختمان آفاق برگزار شد حجت الاسلام و المسلین تجریشی، سعید پورابوالقاسم و محمدصادق افراسیابی به نمایندگی ازدستگاه حاکمیتی حضور داشتند. همچنین شش نفر از فعالان و صاحب نظران عرصه تولید و نشر محتوا که با احکامی جداگانه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده‌اند در این نشست حضور داشتند.

در دومین جلسه شورای راهبری و نظارت  اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی ضمن بررسی شاخص های اعتبارسنجی فعالان، سکوها و نرم افزارهای تولید و نشر محتوا برای تشکیل مجمع عمومی و عضویت در این تشکل به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

بنا بر این گزارش،  براساس مفاد اساسنامه، عضویت در اتحادیه علاوه بر داشتن مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حداقل باید یکی از شرایط،
۱. عضویت در هیات مدیره یا برخورداری از جایگاه دبیر یا دبیر یکی از تشکل های دارای مجوز حوزه محتوای فضای مجازی یا ۲. گردش مالی یک میلیارد تومان برای فعالان حوزه تولید و نشر محتوا و یا ۳. مالکیت سکوی فعال در این حوزه با حداقل یک میلیون کاربر را داشته باشند.

در پایان این جلسه اعضای شورا بر انتخاب سریع و بموقع اعضای هیات مدیره موسسه اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی تاکید کردند.

پیش از این و در نخستین جلسه این نشست اعضای شورای راهبردی و نظارت رییس شورا و نایب رییس آن را تعیین کرده بودند.

۵۷۵۷

منبع: خبـرآنلاین